Reportáže
Zákoutí Byznysu- Konec blahobytu aneb proč netajit špatné zprávy
Podcast Alžběty Vejvodové s manažerem Milanem Šlapákem a krizovým manažerem Petrem Karáskem (10/2024). Odkaz na celý díl najdete ZDE. Část s Petrem Karáskem začíná v čase 21:30.
Manažeři v akci
Odvysíláno 1. 9. 2022 na Polar TV. Odkaz na celý díl najdete ZDE.
Debata Ekonomu: Česko v době dluhů
Odkaz na video se záznamem debaty ZDE.
Rady Petra Karáska podnikateli v problémech v rámci seriálu České televize Krotitelé dluhů
Díl vysílaný 8.11.2021 na ČT 1 – vstup Petra Karáska ve čase po 14. minutě pořadu.
Odkaz na celý díl pořadu ZDE.
Vyjádření člena Rady vlády pro bezpečnost silničního provozu Petra Karáska
k tématu návrhu zákona nařizujícího mj. povinný odstup 1,5m od cyklistů předjížděných motorovým vozidlem - 90' ČT 24 dne 7.7.2021, čas 56:16 až 1:01:20
Odkaz na reportáž ZDE.
Jak přežít krizi: Jen zlevňovat je cesta do pekel
Majitelé firem často trpí provozní slepotou. Odmítají si přiznat, že na tom firma není dobře. Když dojde cash, už je většinou pozdě, tvrdí krizový manažer Petr Karásek. Druhý díl rozhovorů s krizovými manažery na serveru Seznam zprávy – 6. 4. 2021
Odkaz na reportáž ZDE.
Krizové řízení podniků: Boj firem s nákazou koronavirem
Rozhovor s krizovým manažerem Petrem Karáskem na téma praktického manažerského pohledu na boj firem s koronavirem. ČT24 – 3.3.2021
Odkaz na reportáž ZDE.
Krizový management je jako desetiboj v atletice
Rozhovor s Petrem Karáskem u příležitosti konference Strategický restart podniků v období po koronakrizi. Jak přepnout z krizového řízení podniků do režimu zotavení a případně i strategického rozvoje – Brno z 24.6. 2020
Odkaz na reportáž ZDE.
Petr Karásek o zvládání následků COVID-19 v českých firmách z 23. 3. 2020
Krizoví manažeři pro záchranu firem nastupují ... Asi takto by se dal nazvat podcast, který připravil Stanislav Cieslar - šéfredaktor stavebního časopisu KONSTRUKCE, spolu s Petrem Karáskem, viceprezidentem České asociace interim managementu, profesní asociace, která sdružuje interim manažery a zprostředkovatele v oblasti interim managementu. Jejím posláním je rozvíjet tuto formu managementu a pomáhat tak českému podnikatelského prostředí v různých potížích. Oba hovořili i o tom, co se bude dít po "Dni poté...", čili o ekonomicko-personálních dopadech koronaviru na firmy a o tom, jak je zvládnout.
Celý podcast najdete ZDE.
Reportáž ČT24 z 19. 3. 2020
Reportáž o dopadech koronaviru na firmy s Petrem Karáskem, krizovým manažerem z České asociace interim managementu (živý vstup)
Celá reportáž ke shlédnutí ZDE. Vstup PK začíná v čase 6:20.
Reportáž ČT24 z 15. 2. 2019
Tatra chce zaplňovat výklenky světového trhu. Její současný šéf se zaměřuje hlavně na disciplínu.
Reportáž je ke zhlédnutí ZDE.
Loni tedy došlo k poklesu vyrobených vozů, řekl Karásek, ale dodal, že je nutno počítat také přidanou hodnotu. Připomněl, že firma vyrábí mnoho variant a rozdíl mezi nejjednodušším a nejsložitějším autem je třeba až dvanáctinásobný.
Prozatímní ředitel také zmínil éru od roku 2013, kdy do automobilky vstoupili noví, čeští vlastníci (Jaroslav Strnad a René Matera ji získali v dražbě). Od té doby se firma snaží najít si novou pozici na světovém trhu. „Musí hodně investovat do technického rozvoje a budování trhu poprodejních služeb.“ Výsledkem by mělo být nalezení „výklenků na trhu“ vedle velkých hráčů. Ti vyrábějí velkosériově, jsou založeni na ekonomice z rozsahu, zatímco Tatra na menších sériích, či dokonce speciálech.
Po vstupu nových vlastníků a restrukturalizaci se podařilo produkci stabilizovat a z 800, 900 vozů ročně ji zvýšit na 1 200 či 1 300, uvedl Karásek.
Zatímco původně Karásek nastoupil jako krizový manažer, nyní vidí svoji roli odlišně, jako substituční. V ní působí dva a půl měsíce – zaskakuje za generálního ředitele, který nenastoupil podle původního plánu. Ještě několik měsíců v této roli bude pokračovat, než majitelé najdou nového generálního ředitele.
Ve své druhé misi využívá Karásek znalosti z té předchozí. „Snažím se procesně dostat Tatru tam, kde byla před několika lety, protože při tlaku na růst objemů se některé chybičky staly,“ řekl. Zmínil zejména pokles disciplíny při dodržování pravidel, která byla před pěti lety nastavena. „Disciplína je na prvním místě a s kolegy to dostáváme zpět. Jsme v roli mentorů. Snažíme se přimět Tatrováky, aby v sobě našli způsob, jak disciplínu dodržovat,“ zdůraznil Karásek. Svůj manažerský styl hodnotí jako férový, byť razantní.
Prozatímní ředitel zdůraznil roli domácího trhu. „Nejvíce si vážíme toho, že jsme stabilním partnerem pro českou armádu, pro české hasiče, pro český záchranný integrovaný systém.“ Reference z domácího trhu pak podle něj zabírají i ve světě.
Zákazníci Tatry často oceňují schopnost vozů poradit si i ve složitém terénu. Speciální požadavky má armáda – například české ministerstvo obrany plánuje nakoupit zhruba 60 vozů Tatra na přepravu kontejnerů. Dánská armáda chce zase využít podvozky Tatra pro patnáct samohybných houfnic. Do světa také míří nákladní vozy kopřivnické automobilky přizpůsobené pro stavebnictví, lesnictví nebo zemědělství.
„Největším segmentem vývozu je nyní Střední východ a Indie,“ dodal Karásek.
Loni měla společnost 1200 zaměstnanců, nyní je to necelých 1100. „Rádi bychom to udrželi mezi tisícem a jedenácti stovkami. Chceme se zaměřit na produktivitu,“ řekl prozatímní ředitel. Naznačil, že firma bude přibírat do dělnických profesí, zatímco u technicko-hospodářských pracovníků a administrativy spíše dojde k přirozené fluktuaci a redukci. „Byrokracie se nám rozbujela více, než je potřeba,“ podotkl.
Reportáž Televize Seznam 12/2018
Tatru řídil už v roce 2013. A právě dnes se do ní – na stejnou pozici – vrátil znovu. Petr Karásek, jeden z nejuznávanějších expertů na automobilový průmysl, přichází do Tatry na několikaměsíční misi – dokud majitelé firmy nenajdou nového šéfa. V rozhovoru pro pořad Byznys mluvil nejenom o tom, co legendární automobilku čeká v nejbližších letech, ale také o plánech Evropské komise na nižší emise v automobilovém průmyslu.
Reportáž ke zhlédnutí ZDE.
Reportáž ČT z Restrukturalizačního fóra v ČNB 11/2016
Reportáž začíná v čase 17:29.